سندی دیگر از بی کفایتی دولت احمدی نژاد – داروی ضد ایدز!

by

در فبریه سال 2007 ( بهمن سال 1385) وزارت بهداشت دولت نهم که کمتر از یک سال و نیم از شروع آن می گذشت در یک اقدام شدیدا تبلیغاتی و با حجم بالای اطلاع رسانی از ثبت یک داروی ضد ایدز! به نام تجاری IMOD  خبر داد و البته مانند باقی دستآوردهایی که در زمان آن دولت به وقوع پیوست سعی نمود تمام اعتبار این دارو را به نام خود ثبت کند بدون اشاره به اینکه 3 سال و نیم تحقیقات این دارو در دولت پیشین اتفاق افتاده بود که البته این بار این رفتار امری مبارک برای مخالفان شد.

فارغ از اینکه آیا این دارو واقعیت خارجی ثابت شده ای داشت یا خیر، ادعای درمانی آن برای من که البته هیچ تخصصی در طب ندارم بسیار عجیب بود چه آنکه اعلام توانایی در درمان ایدز انقلابی در علم طب خواهد بود و مطمئنا چشم و گوش تمام جهان را به سمت ایران و این داروی جدید الاکتشاف متمرکز خواهد کرد ولی نتیچه آن چه بود.

بعد از حدود 3 سال از اعلام ورود این دارو به بازار هنوز هیچ نوع خبری از این دارو در بازارهای جهانی و البته هیچ نوع اثر شفا بخشی یا حتی بهبودی از آن در بازار داخلی مشاهده نشده است. در این حال و با توجه به شناختی که از این دولت و رفتار و سکنات دولتمردان که به حق به احمدی نژادیسم شناخته می شود (با توجه به منحصر به فرد بودن در نوع خود) شنیدن این خبر به هیچ عنوان من را شکه نکرد:

داروی گیاهی که با نام تجاری » آیمد» برای بیماران مبتلا به ایدز استفاده می شود، هیچ تاثیر درمانی ندارد.

حال چه کسی باید جواب آبروی رفته که هیچ دلهای بی جهت امیدوار شده ایران دوستان را بدهد. آیا امیدوار کردن بی جهت ایرانی، تنها برای ثابت کردن شعار های تبلیغاتی خود که «می شود و می توانیم» که به حق می شود و می توانیم، باعث این احساس واقعی در بین ایرانیان نمی شود که «می شود ولی ما اینکاره نیستیم»؟

به قول یکی از دوستان که می گفت:

خشت روی خشت کج می گذاشت، دیوار چه اهمیتی داشت، معمار به ثریا فکر می کرد

بیان دیدگاه